سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردازشگر
پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar 
نویسندگان
لینک دوستان
منبع: WinBeta.Net
سرانجام دو سال پس از آنکه وزارت ارتباطات محدودیت 128 کیلوبیت را برای کاربران خانگی اینترنت ابلاغ کرد مجبور به تغییر این مصوبه شد.

دو سال قبل وزارت ارتباطات مصوبه ای را مبنی بر محدودیت ارایه اینترنت به شرکت های اینترنتی ابلاغ کرد که در همان زمان با مخالفت بسیاری از کاربران و انتقاد کارشناسان روبه رو شد.

مسوولان وزارت ارتباطات در طی این دو سال ضمن دفاع از این مصوبه سرعت اینترنت را برای کاربران اینترنت ایران کافی عنوان کردند و حتی عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزیر ادعا کرد که سرعت 56 کیلوبیت برای دانلود کتاب توسط دانشجویان کافی است.

به فاصله کوتاهی پس از این اقدام مسوولان وزارت ارتباطات که از غیر عملی بودن این دستور مطلع شده بودند تلویحا به شرکت ها اجازه دادند که پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبیت را نیز به کاربران خانگی ارایه دهند.

اخیرا که مسولان وزارت ارتباطات موضوع تاثیر سرعت اینترنت و توسعه شاخص های مخابراتی را مورد درک قرار داده اند در سخنرانی ها و مصاحبه های خود عملا موضوع محدودیت اینترنت پرسرعت را به خارج از اراده این وزارتخانه نسبت داده و حتی به نوعی خود را مخالف آن نشان دادند.

حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اظهارات شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) که مدعی محدودیت در ارائه پهنای باند هستند از برداشته شدن محدودیتهای پهنای باند در کشور خبر داد.

محمد سلیمانی در خصوص محدودیت پهنای باند 128 کیلو بیت گفت: "این محدودیت بر داشته شده است و شرکتها می توانند پهنای باندهایی که از سوی مشتریان درخواست می شود، ارائه دهند. ضمن اینکه به طور کامل به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند."

وی اضافه کرد: "شرکتهایی که در این زمینه مشکل دارند می توانند با این وزارتخانه مراجعه کنند."

وی در پاسخ به این سوال که شرکتهای PAP مجاز به ارائه پهنای باند بیش از 128 کیلو بیت هستند یا خیر، اظهار داشت: "این شرکتها می توانند درخواستهای خود را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهند تا تقاضاها بررسی شود."

منبع خبر: آی تی ایران

[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 10:56 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 559175