سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردازشگر
پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar 
نویسندگان
لینک دوستان

حقایقی شگفت انگیز درباره گوگل

در سال 2013، حدود 91 درصد از درآمد 55.5 میلیارد دلاری گوگل حاصل از بخش تبلیغات بوده است...گوگل در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 24 شرکت را خریداری کرد. به عبارت دیگر

حقایقی شگفت انگیز درباره گوگل

در سال 2013، حدود 91 درصد از درآمد 55.5 میلیارد دلاری گوگل حاصل از بخش تبلیغات بوده است...گوگل در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 24 شرکت را خریداری کرد. به عبارت دیگر ، گوگل در هر 10 روز یک شرکت خریده است!

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - گوگل فعالیت خود را در قالب شرکتی کوچک از یک گاراژ آغاز کرد اما ایده های بلندپروازانه "لری پیج" و "سرگئی برین"، بنیانگذاران این شرکت، خیلی زود ظرفیت های بالقوه خود را نشان دادند. موتور جستجو گوگل روند ترقی را سریع پشت سر گذاشت و امروز محبوب ترین ابزارهای جستجوی آنلاین محسوب می شود.

به گزارش "گروه فناوری و آی تی" عصرایران، دامنه فعالیت های گوگل تنها به موتور جستجو اینترنتی ختم نشده و این شرکت با معرفی سرویس های مختلف مانند جی‌میل و گوگل مپس و ورود به بازار دستگاه های قابل حمل با سیستم عامل آندروید به یکی از برترین برندهای جهان و دنیای فناوری مبدل شده است. در ادامه این مطلب برخی حقایق شگفت انگیز درباره گوگل را بیان می کنیم.

گوگل پیش از ارائه بهترین نتایج به هر درخواست در موتور جستجو، در کسری از ثانیه بیش از 200 عامل را در نظر می گیرد

 


گوگل دارای مجموعه ای از دامنه ها است که نمونه های مشابه با نام اصلی Google اما با غلط املائی محسوب می شوند که از آن جمله می توان به Gooogle.com، Gogle.com، Googlr.com، و ... کرد. همچنین، گوگل دامنه 466453.com را نیز در اختیار دارد

 


در هر ثانیه بیش از دو میلیون جستجو در گوگل انجام می شود.

 



گوگل پروژه هایی مربوط به کره ماه را دنبال می کند که می تواند جهان را برای میلیون ها نفر تغییر دهد. با این وجود، گوگل روی پروژه های مهمی نیز کار می کند که تنها تعداد اندکی از مردم جهان را در بر می گیرند. به عنوان مثال، در سال 2012، گوگل زبان "چروکی" را در جی‌میل معرفی کرد.

 


لری پیج و سرگئی برین نخستین Google Doodle - تغییر لوگو گوگل به مناسبت های مختلف - را در آگوست 1998 ایجاد کردند. آنها قصد رفتن به برنینگ من در بیابان نوادا را داشتند و برای این که مردم از محل حضور اعضای این شرکت آگاه باشند لوگو جشنواره ای را به گوگل اضافه کردند.

 


در سال 2013، حدود 91 درصد از درآمد 55.5 میلیارد دلاری گوگل حاصل از بخش تبلیغات بوده است.

 


شاخص جستجوی گوگل اندازه ای بیش از 100 میلیون گیگابایت دارد. برای نگهداری این مقدار داده به 100 هزار درایو یک ترابایتی نیاز است.

 


گوگل ممکن است تنها شرکتی باشد که هدف کاهش میزان زمانی که افراد در این سایت حضور دارند را با افزایش سرعت فعالیت ها دنبال می کند.


گوگل برای سرویس نقشه های استریت ویو خود از بیش از پنج میلیون مایل جاده عکسبرداری کرده است.



گوگل در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 24 شرکت را خریداری کرده است . به عبارت دیگر ، گوگل در هر 10 روز یک شرکت خریده است!



ماهانه، بیش از شش میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب (متعلق به گوگل) تماشا می شوند که تقریبا یک ساعت برای هر فرد روی زمین می شود.


 گوگل هنوز در حال پیشروی است... .



 


[ یکشنبه 93/6/23 ] [ 7:39 عصر ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 558723