سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردازشگر
پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar 
نویسندگان
لینک دوستان
در این مقاله قصد دارم شما را با یک ترفند جالب آشنا سازم. حتما شما با قابلیت Windows Pictures and Fax Viewer در ویندوز XP آشنایی کامل دارید. این قابلیت سبب میشود شما بتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی تصاویر موجود در سیستم خود را مشاهده نمایید و قابلیتهایی نظیر بزرگنمایی و تغییر زاویه تصویر و ... را به شما ارائه میدهد. بسیاری از افراد از این قابلیت استفاده میکنند و در کارهای عادی این قابلیت بسیار مفید و مناسب میباشد. گروه دیگری از کاربران نیز استفاده از نرم افزار هایی نظیر ACD See و ... را برای این کار ترجیح میدهند.
قابلیت Windows Pictures and Fax Viewer به صورت پیش فرض در ویندوز وظیفه نمایش فایلهای تصویری را ( از قبیل JPEG و Bitmap  و GIF و ... ) به عهده دارد و زمانی که شما بر روی فایل تصویری دوبار کلیک نمایید این ابزار اجرا گشته و فایل را به شما نمایش میدهد ( البته اگر از پیش وظیفه نمایش فایلهای تصویر به نرم افزار دیگری سپرده نشده باشد ).
اما ممکن است این کار برای تمام کاربران جالب نباشد و گروهی از کاربران تمایل داشته باشند که تنها خودشان و با کمک نرم افزار مرور تصویری که تنها خود میتوانند از آن استفاده نمایند ( مانند ACD See که برای اجرا با رمز عبور محافظت شده است و یا محدود گشته است یا ...  ) ، فایلهای تصویری را در سیستم خود مشاهده نمایند .
با کمک این آموزش شما قادر خواهید بود به سادگی این کار را انجام دهید و کاری کنید که فایلهای تصویری در سیستم شما دقیقا همانند یک فایل ناشناس در آیند و تنها بتوانید آنها را با نرم افزار هایی مانند ACD See و ... مشاهده و ویرایش و ...  نمایید. در واقع با غیر فعال نمودن قابلیت Windows Pictures and Fax Viewer ،  دیگر با دوبار کلیک روی فایلهای تصویری ابزار اجرا نشده و در نتیجه فایل قابل مشاهده نخواهد بود. در این حالت قابلیت Thumbnails View نیز غیر فعال خواهد شد. البته توجه داشته باشید که اگر به لحاظ امنیتی قصد استفاده از این ترفند را دارید باید حتما به عنوان کاربر Admin  موارد محدود سازی را به دقت اعمال و تنظیم نمایید.
پس با ادامه آموزش همراه باشید.
توجه :  قبل از انجام ترفند حتما از نصب یک نرم افزار مرور تصویر در سیستم خود ( نظیر ACD See یا ... )  مطمئن شوید و نیز وظیفه نمایش پیش فرض فایلهای تصویری را از آن صلب نمایید.
انجام این ترفند بسیار ساده میباشد. برای شروع مراحل زیر را دنبال نمایید :
ابتدا از طریق منوی Start ابزار Run را اجرا نمایید.
سپس در آن عبارت زیر را نوشته و بر روی دکمه OK کلیک نمایید :
regsvr32 /u shimgvw.dll



اگر عبارت را صحیح وارد نمایید پس از فشردن دکمه OK با پیغام زیر مواجه خواهید شد ( در این پیغام بر روی OK کلیک نمایید ) :



پس از این کار اگر به فایلهای تصویری خود مراجعه نمایید و روی آنها دوبار کلیک نمایید ، مشاهده خواهید کرد که هیچ عملی انجام نخواهد شد و فایل به نمایش در نخواهد آمد.
ضمنا اگر دقت نمایید خواهید دید که قابلیت Thumbnails View نیز غیر فعال شده است  و ویندوز فایل را به صورت Thumbs نمایش نخواهد داد.
اگر به هر دلیلی قصد بازگشت به حالت عادی را داشتید ، میتوانید با اجرای دستور زیر در Run وضعیت را به حالت اول بازگردانید ( یعنی قابلیت را مجددا فعال نمایید ) :
regsvr32 shimgvw.dll





امیدوارم از این آموزش نهایت استفاده را ببرید.
شاد و پیروز و موفق باشید.
 
[ دوشنبه 86/1/6 ] [ 8:47 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 73
کل بازدیدها: 560061