سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردازشگر
پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar 
نویسندگان
لینک دوستان
 این برنامه بهینه ساز کارتهای گرافیکی Nvidia می باشد.تنظیمهای تند سازی ساعت/تنظیمهای AGP /کنترل فن و .... از جمله کارهای این نرم افزار است.فکر کنم برای نصب باید  Microsoft .NET Framework Version 2.0 رو سیستم  باشه.علاوه بر این نرم افزار رایگان هست و تنظیملت ویژه ای نداره.

ادامه مطلب...


[ چهارشنبه 86/4/27 ] [ 12:0 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]

امروز امدم تا یه برنامه ای که در مدتی که هارد نداشتم را به شما معرفی کنم.


با این برنامه کم حجم و مفید شما می توانید بدون هارد یک ویندوز داشته باشین. یا مثلا می خواهید کامپیوتر خود را فرمت کنید و کامپیوتر به هیچ حالتی بالا نمی یاد . شما با این برنامه و همراه داشتن یک سی دی ویندوز می توانید کامپیوتر را با سی دی یا flash memory و یا حتی mp3 player  بالا بیاورید . این برنامه این امکان را به شما می دهد که 300 مگا بایت برنامه های خود را اضافه کنید .(هم سخت افزاری و هم نرم افزاری)


طرز کار با این برنامه را هر کس خواست براش ایمیل می کنم ولی کار با این برنامه بسیار راحت است.


فقط کافی سی دی ویندوز را در سی دی رام قرار دهید و ادرس فایل i...   از سی دی به برنامه بدهید و بگید کجا سیو کنه.


 


download

با تشکر از http://pdownload.parsiblog.com/


[ سه شنبه 86/3/29 ] [ 10:3 عصر ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
یکی از مشکلات عدیده ای که کاربران کامپیوترهای خانگی با آن روبرو هستند مشکل لرزش ناگهانی تصویر مانیتور است که بنا به هر دلیلی اعم از نوسانات برق و ... گاه به گاه رخ میدهد و تا حدودی آزار دهنده است. هر چند این مشکل در مانیتورهای LCD به دلیل عدم وجود لامپ تصویر حل شده است اما هنوز هم بسیاری از مانیتورهای غیر LCD استفاده میکنند. در این ترفند قصد داریم به معرفی راه های رفع این مشکل در دو نوع مانیتورهای سامسونگ و LG هر یک به شکل جدا بپردازیم.


نکته : برای خواندن ادامه ترفند بر روی ادامه متن کلیک کنید.
[ جمعه 86/1/24 ] [ 7:34 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
:: بهینه سازی استفاده ویندوز از حافظه CPU ( موسوم به L2 Cache ) ::

آیا تا به حال به این قضیه که حافظه ای که در CPU های مدرن امروزی به چشم میخورد و با نام CPU Cache شناخته میشود ،  چیست و چه کارایی دارد ، فکر کرده اید؟ این موضوعی است که شاید بارها با آن برخورد داشته اید ، اما هر بار تنها سرعت CPU بوده است که نظر شما را به خودش جلب نموده است و از این مورد غافل شده اید. در این مقاله من قصد ندارم شما را به صورت کامل و جزئی با تکنولوژی L2 Cache که در اکثر CPU های قدرتمند امروزی استفاده میشود آشنا سازم ، بلکه هدف من آشنایی مختصر شما با این تکنولوژی و بهینه سازی آن برای استفاده حداکثر در سیستم میباشد ( به حافظه L2 ، حافظه ثانویه سیستم نیز گفته میشود ).
یکی از بزرگترین اشکالاتی که در ویندوزهای سری NT میتوان به آن اشاره کرد ، وجود یک کلید رجیستری منفرد و تنها میباشد که میزان استفاده ویندوز از این حافظه ثانویه را کنترل مینماید. البته بسیاری از افراد این عامل را نقض میکنند و آن را تنها مختص تنظیمات شرکتی میدانند که در CPU‌ برای حافظه L2 اعمال شده است. در صورتی که این طرز فکر تا حدودی اشتباه است و در ادامه مقاله شما علت آن را متوجه خواهید شد.
در این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه میتوانید تنظیمات این کلید منحصر به فرد را برای استفاده حداکثر و بهینه از قابلیت L2 Cache ، بهینه سازی نمایید.  اگر شما از CPU ای استفاده میکنید که در طراحی آن از قابلیت دسترسی مستقیم به مسیرهای حافظه L2 استفاده میشود ، در این صورت تنظیم نمودن این کلید در رجیستری میتواند در بالا بردن کارایی و سرعت فرآیندهای آنی سیستم شما ( نظیر فرآیند بوت ) بسیار موثر باشد. اغلب CPU های سری Pentium امروزی و همچنین CPU های مدرن AMD‌ از قابلیت L2 Cache استفاده میکنند ، برای اطمینان از این امر میتوانید از دفتر چه راهنمای CPU و یا نوشته های اطلاعاتی روی CPU‌ استفاده نمایید.
در اکثر موارد میزان دسترسی به این حافظه توسط شرکت سازنده تنظیم میشود و بنابراین شما قادر نخواهید بود تغییری ( در ظاهر ! ) در میزان دسترسی به این حافظه اعمال نمایید. به صورت پیش فرض ،  ویندوز ( و به صورت کلی هر سیستم عاملی ) برای انجام عملیات بوت از فرامین دسترسی به HAL یا Hardware Abstraction Layer ( دسترسی به لایه های مجرد هارد دیسک ) استفاده مینماید. این عمل باعث بازیابی حافظه L2 میشود. اگر این عملیات با شکست مواجه شود ، یعنی به هر دلیلی امکان دسترسی به لایه های هارد دیسک وجود نداشته باشد ، ویندوز برای انجام عملیات بوت از حافظه L2 کمک میگیرد. در همین جا است که نکته اصلی و پنهانی ماجرا آشکار میشود ! ویندوز برای این منظور تنها از 256 KB از حافظه L2 استفاده میکند ، در صورتی که ممکن است CPU شما حافظه L2 ای بیش از این داشته باشد ، متاسفانه این مشکل از اینجا ناشی میشود که تنظیمات شرکتی برای CPU تعریف شده هستند و به صورت پیش فرض نیز ویندوز از این قابلیت استفاده مفید نمیکند ، و علت این امر همان کلید منحصر به فردی رجیستری میباشد که مورد بحث ما است و به صورت پیش فرض در حالت غیر فعال قرار دارد.
در ادامه مقاله شما با چگونگی فعال نمودن این کلید و همچنین تنظیم بهینه آن آشنا خواهید شد.
پس با ادامه مقاله همراه باشید.


[ دوشنبه 85/5/30 ] [ 6:0 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar
امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 558752