سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردازشگر
پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar 
نویسندگان
لینک دوستان

 

 

 

 
لطفا بعد از خوندن حتما نظر بدین
 
چه عملکردهای جدیدی وجود دارند؟ آیا سخت افزار کامپیوتر شما برای کار با ویندوز ویستا کافیست؟ چه نسخه‌ای برای کار شما ایده‌آل است؟اگر کامپیوتر شما دیرتر مجهز شود، آیا احتیاج به اجازه جدیدی از ویستا می‌باشد؟ آیا یک برنامه Backup نیز وجود دارد؟ آیا مدیریت ویستا آسانتر شده است؟ و ....
از این دست سوالات ممکن است بسیار برای شما نیز پیش آمده باشد. سوالات متعددی پیرامون ویستا که پس از مدتها انتظار عرضه شده است. 84 سوال و جواب مرتبط با کلیه بخشهای ویندوز Vista را برای شما گردآوری کرده ایم. در صورتی که همچنان در تردید خریداری آن هستید و یا حتی آن را نصب کرده اید این ترفند کاملأ مورد استفاده شما قرار میگیرد.

84 پرسش و پاسخ پیرامون ویندوز ویستا (قسمت اول)


مطالب پایه (I)

- ویندوز ویستا قرار بوده که چه زمانی پخش شود؟

ابتدا گفته شده بود که ویندوز ویستا قرار است در سال 2003 به بازار عرضه شود و قرار بود در حقیقت یک moderate update باشد که شکاف‌های بین ایکس‌پی و یک OS به نام Blackcomb را پر کند. سپس مایکروسافت اعلام کرد که این Update نام Longhorn را دارا بوده و در سال 2004 ارائه خواهد شد. پس خبرهای کوچکی منتشر شد من جمله که نسخه ویستا در ابتدای 2007 عرضه می‌شود. و در آخر وقت ارائه پایانی 30 ژانویه 2007 شد.

- نام ویندوز ویستا از کجا آمده است؟

در جولای 2005 که این نام اعلام شد، آقای Brad Goldberg که سمت مدیریت توسعه محصولات ویندوز را داراست به مجله خبری News.com اعلام کرد که این اسم حاصل چند ماه جستجو به دنبال نامی بوده است که سادگی آسانی و قدرت را نشان دهد.

اگر به طبقات پیشرفت نسخه‌های ویندوز نگاه کنیم. ویندوز ویستا در کجا قرار خواهد گرفت؟ جایی در میان. می‌توان گفت که این یک قدم در مسیری درست بوده است. چرا که این ویندوز دارای ویژگی‌های بسیاریست که عملکردها را ساده‌تر کرده‌اند ولی هنوز هم می‌گوییم که چیز چشم‌گیری در این نسخه وجود ندارد. البته فراموش نشود که از لحاظ امنیتی این نسخه بسیار بالاتر از نسخه‌های تا به حال موجود در بازار می‌باشد و سیستم عامل نسبتا کاملیست.

ویندوز ویستا پشتیبانی بیشتری از سخت‌افزارهای امروزی می‌کند به خصوص در تغییرات 64 بیتی آینده این سیستم عامل کامل خواهد بود.

بدینوسیله سیستم‌عامل پایه‌ای را برای نرم‌افزارهای کاربردی قدرتمندتری درست کرده است که این کار هرگز در ویندوز ایکس‌پی عملی نبود. هنگامی که اولین نرم‌افزارهای 64 بیتی عرضه شوند، کاربران ویستا خیالشان راحت است.

- ویندوز ویستا در مقابل جوانترین نسخه Apple OS چگونه رفتار می‌کند؟

در World Class Awards 2005 مدل Apple OS X 104 معروف به Tiger مقام سوم را در بهترین کالای سال به خود اختصاص داد. در صورتی که ویندوز ایکس‌پی حتی نامی ازهم از خود به ثبت نرسانید. اما در مقابل در CES 2006 ویستا توانست جایزه اصلی را به دست بیاورد با وجود ویندوز ویستا فاصله تا OS X‌ کمتر می‌شود.

این کم شدن فاصله‌ها به علت بوجود آمدن ویژگی‌های بسیار زیاد در ویستا مانند جلوه‌های سه بعدی و یا جستجو توسط Widgets)Gadgets) می‌باشد. که در OS X «ببر» از قبل وجود داشته است.

با Leopard که سیستم‌عامل بعدی اپل می‌باشد، کاربران Mac عملکردهای جدیدی را خواهند داشت که در ویندوز نیست. مثلا ماشین حساب Leopasd که Backup Utility آن در عملکردها از ویستا بسیار بالاتر است.

مطالب پایه (II)

- ویندوز ویستا از سیستم شما چه می‌خواهد؟

می‌توان گفت که حداقل توقعات ویستا زیاد نمی‌باشد. برای راه‌اندازی Home Basic احتیاج به یک پردازنده 800 مگاهرتز، 512 مگابایت رم و یک کارت گرافیک مجهز به سیستم SVGA می‌باشد. علاوه بر این احتیاج به حداقل 20 گیگابایت حافظه هارد بوده که 15 گیگابایت آن باید کاملا آزاد باشد اما کسانی که می‌خواهند از Vistas Aero استفاده کنند مطمئنا برای مثال احتیاج به کارت گرافیکی پشتیبانی کننده از DirectX 9 که از Pixel Shader 2.0 نیز پشتیبانی کند، دارند. این کارت گرافیکی باید دارای درایور Windows Vista Display Driver Model یا WDDM و حداقل 128 مگابایت حافظه باشد.

- ایا ابزاری وجود دارند که به من کمک کنند تا بفهمم که آیا کامپیوتر من برای ویستا آماده است یا نه؟

ابتدا بهتر است سری به سایت زیر بزنید:

www.pcpitstop.com/vistaready

در این سایت کامپیوتر شما تست می‌شود البته در صورت وجود IE این تست سخت‌افزارهای شما را با حداقل انتظارات ویستا به مقایسه گذاشته و نتایج را اعلام می‌کند. مایکروسافت نیز سایتی در این باره طراحی کرده است:

www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeavisor.mspx

پس از دانلود کردن Advisors و نصب آن، این ابزار سیستم شما را کنترل کرده و گزارشی ارائه می‌دهد. در این گزارش تمامی برنامه‌های کاربردی نصب شده و درایورها لیست شده‌اند و همچنین نشان داده می‌شود که آیا این برنامه‌ها در ویستا نیز کاربردی دارند یا نه.

- پس از ویستا منتظر چه چیزی باشیم؟

هنوز اطلاعات زیادی در مورد نسخه بعدی وجود ندارد اما به گفته بعضی‌ها نام Blackcomb را به آن داده‌اند و قرار است با نام Vienna عرضه شود. این نام که از طرف مایکروسافت انتخاب شده است جمعی از نام شهرهای مختلف در دنیاست. اینگونه که Wikpedia نیز خبر داده است قرار است نسخه جدید باز هم شباهتهایی به ویندوز ایکس‌پی‌ داشته باشد. گفته شده است که صفحه ظاهری این نسخه کاملا جدید بوده و حتی از تکنولوژی Sandbox در آن بهره گرفته شده. اینکه این سیستم‌عامل کی عرضه می‌شود را هنوز کسی نمی‌داند. اما بنا به گفته‌های استیو بالمر، مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت، قرار است که فاصله 5 ساله ما بین عرضه دو سیستم عامل دیگر تکرار نشود. پس این امکان وجود دارد که Vienna تا سال 2012 به بازار ارائه شود.

- اولین Service Pack متعلق به ویستا کی ارائه می‌شود؟

امکان دارد که در همین امسال اولین Service Pack عرضه شود. تا به حال این سابقه وجود نداشته است که در همان سال تولید و عرضه سیستم عامل، SP آن نیز عرضه شود. اما در مورد ویندوز ویستا دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد. ویستا مدت زمان زیادی به موازات Server - OS Windows Server Longhorn(Windows Server 2007) طراحی شده است. برای اینکه بتواند زمان تحویل ویندوز ویستا را به تاخیر نیندازد، از تابستان خط طراحی این دو از هم جدا شد و ویستا به مرحله آزمایشات اصلی پیش رفت ولی Windows Server 2007 هنوز در دست طراحی بود. آن چیزهایی که در این زمان طراحی بدست آمده توسط همین سرویس پک شماره یک قرار است برای ویستا عرضه شود. برای کاربران فایده دیگری نیز وجود دارد: کاربران به سیستم عاملی دسترسی پیدا کرده‌اند که در مرحله اول برای سرورها سازماندهی و طراحی شده است.

- داستان Win FS به کجا رسیده است؟

WinFS قرار بوده است که جای سیستم فایل فعلی ویندوز بیاید. قرار بود بانک اطلاعاتی عرضه شود که خصوصا برای سوالات جستجو و طبقه‌بندی اطلاعات طراحی شده باشد.

مایکروسافت باید دست از این طراحی برمی‌داشت چرا که اجرا و طراحی نهایی آن بسیار سخت و دچار مشکلاتی شد. گرچه زیاد در مورد این مسئله از طرف مسئولان با علاقه صحبت نمی‌شود اما قرار است در نسخه بعدی ویندوز دوباره سعی در طراحی و تکمیل آن شود.

نسخه‌های ویستا (I):

- جریان نسخه‌های مختلف ویستا چیست؟

قسمت‌بندی ویستا در پنج بخش جداگانه مسئله جدیدی نیست. گر چه ویندوز ایکس‌پی در دو نسخه Home و Professional به بازار عرضه شد، مایکروسافت دو نسخه OEM را نیز عرضه کرد: Media Center Edition و Tablet PC Edition. می‌توان گفت که بخش‌های مربوط به عملکردهای نسخه‌های چهارگانه ایکس‌پی به گونه جدیدی در چهار نسخه متعلق به ویستا ظاهر شده‌اند.

انتخاب سیستم‌عامل درست واقعا راحت است. اگر از لحاظ سخت‌افزاری دارای حداقل تقاضاهای ویستا می‌باشید، اگر علاقه‌ای به Aero-Interface ندارید، اگر نیازی به ارتباط با سرورهای ویندوز ندارید و همچنین با عملکردهای Media Center یا Tablet-PC سروکار ندارید نسخه Home basic برای شما عالی خواهد بود.

با توجه به شرایط گفته شده از ویستا و فواید زیاد آن لذتی نخواهید برد. اگر کمی بیشتر خرج کنید، می‌توانید صاحب Home Premium شوید که نه تنها دارای Aero می‌باشد بلکه Media Center نیز در صفحه نمایشگر آن قابل مشاهده است و از این نسخه به بعد به عنوان 64 بیتی نیز وجود خواهد داشت.

اگر احتیاج به ارتباط با یک Windows Server domain دارید، لازم است دارای Business Edition باشید. اگر به Media Center و عملکردهای Business نیازمندید باید Ultimate Edition را انتخاب کنید این نسخه واقعا تمامی عملکردهای موجود در ویستا را دارا می‌باشد.

- من یک Tablet PC دارم. آیا می توانم و یا باید ویستا را روی آن نصب کنم یا نه؟

بله، در صورتی که نسخه‌ای از ویستا را تهیه کنید که از عملکردهای Tablet PCها پشتیبانی کند: Ultimate، Enterprise، Business، Home Premium. قبل از خرید باید حتما سخت‌افزار خود را با نیازهای ویستا چک کنید. بسیاری از Tablet PCها واقعا ضعیف می‌باشند و برای ویستا مناسب نیستند. آن نسخه‌هایی از ویستا که از Tablet PC‌ها پشتیبانی می‌کنند، ویژگی‌های جدیدی را برای نوشته‌های دستی ارائه داده‌اند. در این حالت کنترل بیشتری نسبت به Tablet Input Panel یا TIP یعنی همان مکان مورد نظر برای یادداشت خواهید داشت. قیافه ظاهری نشانگر، بیان می‌کند که در حال حاضر کامپیوتر در حال چه کاریست و حرکت‌های دست که نام Flicks را به خود گرفته‌اند، به شما اجازه مسیریابی سریع و راحت را می‌دهند.

مسئله جانبی که برای تمام کاربرانی که تاکنون از نسخه Tablet PC ویندوز استفاده نکرده‌اند این است: ویندوز ویستا شناسایی صدا و دست خط را به صورت کامل پشتیبانی و ارائه می‌کند.

- نسخه Business چه چیزهایی در بردارد؟

یکی از مسائل مهم موجود در این نسخه، امکان ارتباط با یک Windows server domain و دسترسی به اطلاعات آن می‌باشد. چنین عملکردی در ویندوز XP Professional نیز قابل مشاهده بود.

به قرینه ویندوز ایکس‌پی، ویستا Business هم برای مثال امکان دسترسی از راه دور به یک کامپیوتر توسط Remote desktop را دارا می‌باشد.

- نسخه Ultimate چه چیزی در بردارد؟

نسخه Ultimate بیشتر برای آن دسته از کاربرانی می‌باشد که ویندوز ویستا را با تمامی عملکردهایش می‌خواهند برای مثال عملکرد کامل PC-backup و یا Blitlocker که قفل کننده کامل هارد می‌باشد. مایکروسافت گفته است که به عنوان هدیه به کسانی که نسخه Ultimate را خریداری می‌کنند، مجانی برای دانلود عملکردهای بسیار زیادی را ارائه خواهیم داد. خریداران ویندوز ویستا Ultimate در یک جعبه هم نسخه 32 بیت و هم 64 بیت را دریافت می‌کنند و امکان دسترسی به تمامی زبان‌ها برای سیستم عامل را دارا می‌باشند.

- سیستم 64 بیت چه چیزهایی برای من دارد؟

کاملا مانند نسخه 64 بیتی ویندوز ایکس‌پی، نسخه 64 بیتی ویندوز ویستا هم مانند نسخه 32 بیتی آن می‌ماند. اما نسخه 64 بیتی هم اجازه استفاده از برنامه‌های کاربردی 64 بیتی و هم 32 بیتی را می‌دهد و بیشتر از 4 گیگابایت از RAM آن را می‌توان استفاده کرد.

نسخه‌های 64 بیتی نرم‌افزارهای کاربردی مانند Video‌و Foto و CAD و بعضی از ابزارها امکانات بیشتری را نسبت به همان نرم‌افزار‌ها در نسخه 32 بیتی ارائه می‌دهند. پس بهتر است که از سیستم عامل 64 بیتی استفاده کرد.

نسخه‌های ویستا (II)

- ایا باید دی‌وی‌دی دیگری را برای نسخه 64 بیتی ویستا تهیه کنم؟

تنها خریداران ویندوز ویستا Ultimate هستند که نسخه 64 و 32 بیت را در یک جعبه در یک دی‌وی‌دی دریافت می‌کنند. در تمامی نسخه‌های دیگر تنها نسخه 32 بیت در جعبه قرار دارد. البته کاربران می‌توانند با پرداخت 11,85 یورو از مایکروسافت، دی‌وی‌دی دوم یعنی نسخه 64 بیتی را دریافت کنند. توجه داشته باشید که چه برای نسخه 64 بیتی و چه 32 بیتی یک شماره رمز یکسان وجود دارد.

- نسخه‌های Systembuilder چه چیزهایی را دارند؟

نسخه‌های Systembuilder یا SB را می‌توان حدودا با نسخه‌های دیگر ویندوز ویستا یکسان دانست. اما این گونه نسخه‌ها بسیار ارزانترند. البته در صورت خرید این نسخه‌ها دیگر نباید چشم داشتی به Support مجانی از طرف مایکروسافت داشته باشید. هر بار باید با مایکروسافت تماس بگیرید و پول Support را نیز پرداخت کنید.

- قیمت ویندوز ویستا چه قدر است؟

نسخه‌های SB بسیار ارزانند لذا کسانی که نمی‌خواهند پول اضافی بدهند بهتر است نسخه‌های SB را خریداری کنند. باید گفت که قیمت‌ها هنوز به حالت عادی در نیامده‌اند و بسیار بالا هستند.

ویندوز ویستا... (نسخه کامل) Retail Retail(upgrade) SB(نسخه کامل)
Home Basic 245 یورو 130 یورو 90 یورو
home Premium 315 یور 215 یورو 115 یورو
Ultimate 240 یورو 345 یورو 170 یورو



- اگر نسخه‌ای مانند Home Basic را خریده‌باشم، می‌توانم در آینده این نسخه را به نسخه بالاتری ارتقا دهم؟

بله، توسط اینترنت و فروشگاه‌ها امکان بهره‌مندی از کلیه کالا برای رسیدن به نسخه ویستای بالاتر امکان دارد. بنا به گفته صاحب‌نظران این Upgrade به نسخه‌های بالاتر د رهنگام کار کردن معمولی با سیستم عامل نیز ممکن می‌باشد البته به علاوه یکبار .Restart

- آیا می توانم از ویندوز ویستا بر رور Mac ‌استفاده کنم؟

بله، دو راه برای استفاده از سیستم‌های ویندوز بر روی Mac وجود دارد:

- Parallel

- Apple"s Boot Camp

- داستان‌هایی در مورد گرفتن گواهی در ویستا شنیده‌ام. آیا درست است که باید کپی جدیدی از سیستم عامل را هنگام مجهز کردن کامپیوتر خریداری کنم؟

خیر. ابتدا قرار بود مایکروسافت قوانین جدیدی را برای اینکار بگذارد، اما پس از پیش آمدن موردی در رابطه با همین تجهیزات، شرکت از این تصمیم صرف نظر کرد. مدل گواهی گرفتن ویستا می‌توان گفت که شبیه ویندوز ایکس‌پی می‌ماند. قانون اینگونه صدق می‌کند که گواهی ویستا را می‌توان به کامپیوتر جدید انتقال داد اما تنها زمانی که از روی کامپیوتر قدیمی برداشته شده باشد. توجه داشته باشید که مجهز کردن کامپیوتر هم هیچ مشکلی ندارد، تمامی قطعات می‌توانند عوض شوند اما: پس از عوض کردن هارد ممکن است که به یک بار فعال کردن جدید احتیاج داشته باشید. یک استثنا دیگر. کسی که از نسخه OEM استفاده کرده و قصد تعویض مادربورد را دارد با ید یک بار دیگر عمل فعال کردن را انجام دهد.

ویندوز ویستا و ویندوز ایکس‌پی (I):

- آیا می‌توانم به ویندوز ویستا،ظاهری از یک نسخه قدیمی ویندوز را بدهم؟

بله، می‌توانید برای اینکار باید بر روی دکمه Start با دکمه راست موش کلیک کرده و گزینه Properties را برگزینید. سپس گزینه Classic Startmenu را انتخاب کنید. حتی از طریق desktop نیز کارهایی می‌توان انجام داد. اگر بر روی دسک‌تاپ کلیک کرده و گزینه Properties را برگزینید و سپس در بخش Theme قسمت Classic را انتخاب کنید، ظاهری از صفحه نمایشگر XP/2000 برای شما نمایان خواهد شد.

- مسئله پشتیبانی برای ویندوز ایکس‌پی به کجا خواهد رسید؟ آیا مایکروسافت آن را قطع خواهد کرد؟

خیر، هنوز نه. مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که مدت پشتیبانی نسخه‌های ایکس‌پی حداقل 5 سال دیگر ادامه خواهد داشت و تا آن زمان و یا حداقل تا سال 2009 به‌روزرسانی‌های دیگری نیز طراحی و ارائه خواهد شد. پس از این مدت، تنها در صورتی باز هم به روز رسانی طراحی خواهد شد، که شرکتی اعلام کند که شکاف امنیتی را پیدا کرده است. اما پس از آوریل 2014 دیگر هیچ کاری انجام نخواهد شد.

- آیا نرم‌افزارهایی وجود دارند که تنها با ویندوز ویستا کار کنند و در ایکس‌پی عملکرد نداشته باشند؟

بنا به نرم‌افزارهایی که تاکنون در نسخه‌های ویندوز کار کرده‌اند، می‌توان گفت که نرم‌افزارهایی که در ویندوز ایکس‌پی اجرا می‌شوند، تا مدتی طراحی خواهند شد چرا که میلیون‌ها نفر از کاربران چند سالی از این سیستم عامل ‌استفاده خواهند کرد.

البته عاشقان بازی‌های کامپیوتری باید زودتر شروع به تبدیل نسخه واستفاده از ویندوز ویستا کنند چرا که Direct X10 تنها برای ویستا وجود خواهد داشت و بازی‌ها نیز می‌توانند از امکانات پورت‌ها بهره‌برداری کنند. البته بازی‌ها هنوز در دست طراحی می‌باشند. به گونه‌ای می‌توان گفت اولین بازی‌های مربوط به ویندوز ویستا در سال 2008 یا 2009 عرضه خواهند شد.

- دقیقا چه چیزهایی در Vista-DVD وجود دارند؟

تمامی نسخه‌های ویندوز ویستا! اینکه امکان نصب کدامیک از نسخه‌ها وجود دارد بستگی به کلید کالا دارد. البته می‌توانید ویستا را بدون کلید کالا نیز نصب کنید و نسخه مورد نظر را آزمایش کنید. اینگونه کاربرانی که نسخه Home Premium را خریده‌اند نیز می‌توانند چشم‌اندازی به نسخه Ultimate داشته باشند. البته این مسئله 30 روز اعتبار خواهد داشت. سپس باید کلید کالا داده شود، در غیر این صورت سیستم عامل رفته رفته عملکردها را خاموش می کند. در انتها تنها مرورگر کار خواهد کرد تا بتوانید از اینترنت یک کلید کالا خریداری کنید.

- آیا می‌توان از ویستا به موازات ایکس‌پی استفاده کرد؟

مشکلی نیست. شما می‌توانید ویستا را در یک پارتیشن دیگر نصب کنید و ایکس‌پی نیز به همان گونه باقی خواهد ماند. در هنگام شروع سیستم می‌توانید در منوی Boot انتخاب کنید که می‌خواهید از ایکس‌پی و یا از ویستا استفاده کنید. بخصوص برای طرفداران بازی‌ها این مسئله بسیار مفید است چرا که بسیاری از بازی‌ها و سخت‌افزارها در ابتدا مشکلاتی را با ویستا خواهند داشت.

- آیا نصب ویندوز ویستا آسان می‌باشد؟

بله، ویندوز ویستا احتیاج به دستورات زیادی از طرف کاربر نداشته و در حدود 30 دقیقه به صورت کامل نصب می‌شود. اشخاصی که از سخت‌افزارهای مدرن استفاده می‌کنند، می‌توانند از ویندوز ویستا استفاده‌های زیادی ببرند. برعکس ویندوز ایکس‌پی، احتیاج به نصب تمامی درایورها پس از نصب ویندوز ویستا نمی‌باشد. ویندوز ویستا به تنهایی از حدود 15000 دستگاه پشتیبانی می‌کند.

ویندوز ویستا و ویندوز ایکس‌پی (II):

- نرم‌افزار XYZ در ویستا شروع به کار نمی‌کند. چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

اگر سازنده برنامه هنوز برنامه اصلاحی را برای این نرم‌افزار در نظر نگرفته است می‌توانید سعی کنید در صورت وجود، نرم‌افزار را در حالت سازگار اجرا کنید. برای این کار با دکمه راست موش بر روی نرم‌افزار کلیک کرده و گزینه Properties را برگزینید. در بخش Compatibility گزینه Run program in compatibility modes را انتخاب کنید و سپس گزینه ویندوز ایکس‌پی (SP2) را برگزینید.

بسیاری از نرم‌افزارها بخاطر این در ویستا مشکل پیدا می‌کنند که می‌خواهند در بخش‌های پشتیبانی شده از ویستا در هارد، اطلاعات خود را بگذارند و در این حالت تنظیمات مربوط به User control این اجازه را به آنها نمی‌دهد. البته در صورتی که نرم‌افزار مورد نظر را به عنوان administrator اجرا کنید، این مشکل ممکن است حل شود برای این کار روی اسم نرم‌افزار با دکمه راست موش، کلیک کرده و گزینه مربوط به این مسئله را اجرا کنید.

توسط Properties مربوط به برنامه می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که همیشه در administrator - mode اجرا شود. البته فراموش نشود که این عمل تنها به درد آن دسته از نرم‌افزارهایی می‌خورد که از آنها زیاد استفاده می‌کنید و از لحاظ امنیتی نیز به آنها اعتماد کامل دارید.

- من یکی از طرفداران World - of - Warcraft می‌باشم و دارای یک Soundblaster X-Fi-Soundkarte هستم. متاسفانه در ویستا صدا و آهنگ، ضعیف و بی‌کیفیت شده است. چه کاری باید انجام داد؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر بازی‌ها در ویستا دارند، اینست که EAX از طرف ویندوز ویستا پشتیبانی نمی‌شود. گرچه در نگاه اول در World - of - Warcraft خروجی صدا توسط سخت‌افزارهای سرعت بخش کاملا فعال می‌شود اما در هنگام اجرا خواهید دید که کیفیت اصلا خوب نیست. هنوز هم می‌توان کاری کرد چرا که هنوز طراحان تصمیم قطعی نگرفته‌اند که آیا صد در صد از این مسئله توسط ویستا پشتیبانی کنند یا نه و یا اینکه اصلا نرم‌افزار اصلاحی برای این کار ارائه کنند یا نه:

Creative با Alchemy نرم‌افزاری را برای دانلود در اختیار قرار داده است که از World - of - Warcraft نیز حمایت و پشتیبانی می‌کند. Alchemy را نصب کرده و سپس آن را شروع کنید. سپس تنظیم کنید که در World - of - Warcraft خروج صدا توسط Open AL انجام شود. سپس به صدای مورد نظر خود دست خواهید یافت.

صفحه ظاهری ویستا (I):

- آیا Aero کار با سیستم عامل را واضح‌تر می‌کند؟

مسائل گوناگونی وجود دارد. از طرفی بعضی از امکانات تنها زیبایی‌های ظاهری را تشکیل داده و برای قشنگی می‌باشند و از طرف دیگر بعضی از امکانات کار را راحت‌تر می‌کنند.

پنجره‌های شفاف و واضح و همچنین انیمیشن‌های ظریف در هنگام کوچک و بزرگ کردن پنجره‌ها برای چشم لذت بخش بوده و حدودا این امکان را می‌دهند که فهمید پشت پنجره چه خبر است. نوع قلم استاندارد این نسخه نیز قابل قبول‌تر نسبت به بقیه نسخه‌هاست و به درد تمامی نرم‌افزارها می‌خورد. برای کسانی که از چندین نرم‌افزار در حال استفاده‌اند، Flip3D(Eindows - Tast +Tab مفید می‌باشد چرا که به سرعت به نرم‌افزار مورد نظر دسترسی پیدا خواهند کرد. اگر نشانگر موش را بر روی دیواره پایین صفحه حرکت دهید، تمامی نرم‌افزارها برای شما ظاهر می‌شوند و ...

مخفی: گزینه‌های موجود در نوار شروع در ویستا راحت‌تر قابل فراخوانی می‌باشند. برای این کار تنها لازم است دکمه Windows را با 1، 2، 3 برای مثال اولین گزینه موجود Show desktop و گزینه Flip3D می‌باشد.

- می‌خواهم AeroGlass را غیرفعال کنم. آیا ممکن است؟

مشکلی نیست با دکمه راست موش بر روی دسک‌تاپ کلیک کرده و گزینه مربوط به تناسب بخشیدن را انتخاب کنید. سپس گزینه رنگ پنجره و نمایش را انتخاب کرده و در آخر گزینه خصوصیات مربوط به نمایش کلاسیک را انتخاب کنید. در پنجره آخر می‌توانید نمایشگری که Aero نباشد را انتخاب کنید.

- چرا گاهی اوقات ویستا خودش Aero را غیرفعال می‌کند؟

این مسئله زمانی پیش می‌آید که ویستا احساس کند برای یکی از نرم‌افزاها احتیاج به کارآیی بیشتری می‌باشد. برای مثال در Notebookها این مسئله زمانی رخ می‌دهد که باتری ضعیف باشد. علاوه بر اینها زمانی که تنظیمات User conto احتیاج به دستورات کاربر دارد نیز خاموش می‌شود.

- برای Startmenu چه اتفاقی افتاده است؟

مایکروسافت به طور کامل بر روی Startmenu کار کرده است. در سمت چپ آخرین برنامه‌های باز شده نشان داده می‌شوند. توسط گزینه all programs می‌توانید تمامی نرم‌افزارهای نصب شده در کامپیوترتان را مشاهده کنید. در جایی وروردی پایین صفحه می‌توانید اولین حروف مربوط به نرم‌افزار مورد نظر را وارد کنید. به عنوان جایگزین، منوی Start می‌تواند لیست کاملی از تمامی اسناد، میلها و ... که با حرف انتخابی شما شروع می‌شوند را در اختیار شما قرار دهد.

صفحه ظاهری ویستا (II):

- من به دستور Run در منوی Start عادت کرده‌ام!

مشکلی نیست. با دکمه راست موش بر روی کلمه Start کلیک کرده و properties را برگزینید. در جای مربوطه به Startmenu در کنار خود گزینه Startmenu دکمه Customize را کلیک کنید. سپس در کنار گزینه Run Command برای فعال شدنش علامتی بگذارید از این به بعد در منوی Start ظاهر خواهد شد. البته در این قسمت، تنظیمات جدید بسیاری را خواهید دید که امکانات جالبی را به منوی Start می دهند.

- ساعتی که در سمت راست وجود دارد در ایکس‌پی و 2000 نیز وجود داشت آیا چیزی هم در آن عوض شده است؟

بله، مطمئنا شما می‌توانید ساعات مختلفی را بر روی آن نشان دهید. با یکبار کلیک کردن بر روی ساعت، نمایش بزرگی از ساعت به اضافه تقویم نمودار می‌شود. توسط گزینه مربوط به تغییر تنظیمات ساعت و تقویم به بخش تنظیمات راه می‌یابید. در آنجا ستونی اضافه شده است که امکان نمایش ساعت‌های دیگری را نیز به شما می‌دهد. این مسئله بسیار برای کاربرانی که احتیاج دارند بدانند، ساعت در توکیو، سیدنی، نیویورک و ... چند است مهم و قابل استفاده است.

- یک Live-Thumbnail چیست؟

یک عملکرد جدید و جالب از ویندوز ویستا اگر با نشانگر موش در یک بخش روی Taskbar حرکت کنید. تنها نمایش ظاهر به شما عرضه نمی‌گردد بلکه محتوا نیز نشان داده می‌شود. سایت‌های وبی که دارای آگهی نیز باشند. آنها را نیز به صورت چشمک‌زن خواهید دید. اگر فیلمی اجرا شود آن نیز در نمایش نشان داده می‌شود.

- عملکرد Alt+Tab چه شد؟

هم اکنون ویندوز به جای این عملکرد، Windows Flip را قرارداده است. این نشانگر، تمامی Thumbnailهای مربوط به نرم‌افزارهایی که اخیرا باز شده‌اند را نشان می‌دهد. این عملکرد را می‌توانید با موش نیز فعال کنید.

- Flip 3D چیست و چگونه فعال می‌شود؟

این عملکرد توسط دکمه ویندوز + Tab فعال می‌گردد. با فعال کردن این عملکرد تمامی نرم‌افزارهای باز شده به عنوان 3D نشان داده می‌شوند و اینگونه نسبت به Windows Flip معمولی برای هر Thumbnail جای بیشتری باقی می‌ماند.

پایان قسمت اول
(به نقل از PCWorldIran)

[ چهارشنبه 86/3/16 ] [ 7:30 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
[ دوشنبه 86/3/7 ] [ 7:28 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
تصویرآینده یاهو مسنجرpardazeshgar
[ پنج شنبه 86/1/30 ] [ 3:38 عصر ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]
پس از عرضه مجموعه سیستم عامل های ویستا که شامل نسخه RTM و نهایی ویندوز از سوی وب سایت پی سی ورلد بود، اینک نسخه Retail و اورجینال این سیستم عامل که در تاریخ 30 ژانویه 2007 از سوی کمپانی مایکروسافت برای تمامی کاربران در سرتاسر دنیا عرضه شد، در قالب نسخه جدید  مجموعه سیستم عامل های ویستا آماده فروش می باشد !
RTM یا Release To Manufacturers نسخه نهایی و Build 6000 از ویندوز ویستاست که طبق برنامه ریزی و اطلاع رسانی های مختلف مایکروسفات در تاریخ 30 نوامبر 2006 برای کمپانی ها و شرکت های تجاری قطعه سازی و سخت افزاری و .... همچون DELL، Tooshiba ، Sony، ASUS، Acer، Siemens و .. عرضه شد تا بر نسل جدید سیستم های خود آن ها را عرضه کنند .
و اما نسخه Retail سیستم عامل ویندوز ویستا  ....

کامل ترین نسخه ارائه شده مایکروسافت که در تاریخ 30 ژانویه 2007 بطور رسمی در سرتاسر دنیا عرضه شد
تفاوت های میان
نسخه RTM و Retail در مجموعه سیستم عامل ویستا
-
نصب صحیح و بی اشکال هم در حالت
Bootable و هم در محیط ویندوز بر روی تمامی سیستم ها بدون دریافت Error های  رایج هنگام نصب
- پیشرفت های گرافیکی و امنیتی ویستا .
-
سازگاری با تعداد بیشتری درایور سخت افزاری
- سازگاری بهتر با نرم افزار های کاربردی
- نداشتن ضعف کارکرد برخی نرم افزارهای کاربردی ویندوز ویستا با سخت افزارها همچون 
Windows Media Player 11 و Internet Explorer 7.0 .
-
ورژن کامل نسخه RTM ویستا Build 6000  و نسخه Retail  ویستا Build 6000.16386 می باشد که می بایست به این نکته توجه کنید ! ( برای اطمینان و مشاهده تصویر کلیک کنید )
-  حجم نهایی نسخه
RTM ویستا 32 بیتی 2.49 گیگابایت است در صورتی که حجم نهایی نسخه  Retail ویستا 32 بیتی درحدود 2.52 گیگابایت است ! ( برای اطمینان و مشاهده تصویر کلیک کنید )

 

و اما برترین امتیاز مجموعه سیستم عامل های ویستا Retail وب سایت پی سی ورلد


قابلیت اکتیو کردن کامل و بی دردسر ویندوز ویستا و بهره گیری از تمامی امتیازات ویندوز ویستا اورجینال مایکروسافت با لیسانس معتبر برای اولین بار در ایران!
برای اطمینان از این امر می توانید با کلیک بر روی تصاویر مقابل ویستا Licen
sed وActivate  شده را مشاهده نمایید .
این امر موجب خواهد شد تا از تمامی پشتیبانی های مایکروسافت و آپدیت ها و ضعف های امنیتی احتمالی سیستم عامل که در آینده مشخص خواهد شد با خبر شده و به صورت
Automatic Update خود را به روز رسانی کنید . به علاوه برای همیشه از نسخه نهایی این سیستم عامل فوق زیبا و قدرتمند مایکروسافت استفاده کنید .

( کرک های ارائه شده تا به اکنون از سوی فروشگاهها و شرکت های مختلف ایرانی برای ویستا همگی با توقف Timer ویندوز ویستا، آن را کرک می کردند در صورتی که کرک موجود در این مجموعه Windows Vista Ultimate و سایر ویرایش ها را به طور کامل اکتیو می کند و ویندوز شما Licensed  می شود ! )

 

 

 

ویژگی های مجموعه سیستم عامل های ویستا نسخه Retail، محصول جدید وبسایت پی سی ورلد

 

- بهره مندی از تمامی ویرایش های ویندوز ویستا شامل Windows Vista Starter، Business, Home Basic, Home Premium و ویندوز ویستا Ultimate .

- ارائه شده در دو سری مجزا 32 بیتی و 64 بیتی  (X86 و X64 )
( نسخه 64 بیتی ویندوز ویستا از قابلیت پردازش 64 بیتی پردازنده
CPU برای پردازش هر چه بهتر عملیات ویندوز استفاده می کند )

- جدیدترین کرک معتبر اکتیو کردن یا Activation که ویندوز ویستا نسخه 32 بیتی را به طور کامل معتبر کرده و علاوه بر خارج شدن از حالت محدود 30 روزه، از تمامی امکانات یک لیسانس معتبر ویستا مانند دریافت آپدیت ها و ...شما را بهره مند می کند( برای اولین بار در ایران- مخصوص نسخه 32 بیتی  )
 - جدیدترین و معتبر ترین کرک عرضه شده ویندوز ویستا نسخه 64 بیتی برای متوقف کردن همیشگی تایمر ویندوز و Validate یا قانونی کردن ویندوز ویستای شما در سایت مایکروسافت با قابلیت دریافت آپدیت و ... ( برای اولین بار در ایران- مخصوص نسخه 64 بیتی  )

- آموزش نحوه کرک و اکتیو کردن ویندوز ویستا تنها با یک کلیک !
- آموزش کامل و مرحله به مرحله قابلیت های ویندوز ویستا به صورت کاملا مالتی مدیا ارائه شده از کمپانی مطرح سازنده
DVD های آموزشی VTC .
- مجموعه متشکل از تعداد بسیاری درایور مورد نیاز ویندوز ویستا !

- آموزش کامل و رسمی مایکروسافت در مورد معرفی جزئی قابلیت ها و تمامی ویژگی های ویندوز به صورت متن های ثقیل Word و HTML .

- پشتیبانی کامل فروشگاه آنلاین پی سی ورلد.

و ....

( تصویر روبرو از محیط نرم افزار Everest Ultimate که اطلاعات کامل نرم افزاری و سخت افزاری سیستم را نمایش می دهد گرفته شده است )

 

 

 

- ویرایش های مختلف عرضه شده ویندوز ویستا  موجود در مجموعه سیستم عامل های ویستا Retail :

ویندوز ویستا برای اولین بار در قالب 6 ویرایش مختلف برای تمامی کاربران و سیستم های 32 بیتی و 64 بیتی عرضه شده است که 5 ویرایش مخصوص عموم و 1 ویرایش مختص کمپانی های بزرگ است که هم چون همیشه با نام Enterprise عرضه شده است . در ادامه به معرفی اجمالی این 5 نسخه اشاره می کنیم :

Windows Vista Starter : نسخه ابتدای ویندز ویستا که برای کشور های کم در آود و کمپانی های نه چندان ثروتمند نوشته و ساخته شده است که بتوانند بدون پرداختند مبلغ حقیقی ویستا از بسیاری از ویژگی های این نسل جدید سیستم عامل بهره مند شوند.

Windows Vista Business که نخستین ویرایش رسمی و معتبر همگانی ویندوز ویستا در وبسایت مایکروسافت است و از لحاظ قابلیت ها نسبت به نسخه مقدمانی از ویژگی های بالاتری برخوردار است .  قیمت لیسانس معتبر این نسخه از ویندوز ویستا 299 دلار تعیین شده است !

Windows Vista Home Basic : نخستین نسخه از سری نسخه های خانگی ویندوز ویستا که از قابلیت های بسیار بالایی در زمینه مالتی مدیا برخوردار است و تمامی ویژگی های ویندوز مدیا سنتر را در خود دراراست. قیمت لیسانس معتبر این نسخه از ویندوز ویستا 199 دلار تعیین شده است !

Windows Vista Premium : ویندوز خانگی پیشرفته با داشتن قابلیت های بیشمار مالتی مدیا و رفع تمامی نیازهای خانگی و تفریحی در کنار قابلیت های سایر یک سیستم عامل کامل. قیمت لیسانس معتبر این نسخه از ویندوز ویستا 239 دلار تعیین شده است !

Windows Vista Ultimate : کامل ترین و گران قیمت ترین نسخه ویندوز ویستا که تمامی قابلیت های خانگی، تجاری و ... همراه با تعداد بشماری ویژگی های بی همتا داراست .  قیمت لیسانس معتبر این نسخه از ویندوز ویستا 399 دلار تعیین شده است !

فروشگاه آنلاین پی سی ورلد پس از عرضه رسمی ویندوز ویستا از سوی کمپانی مایکروسافت اقدام به گرد آوری مجموعه ارزشمند در قالب تمامی ویرایش های ویندوز ویستا با کرک معتبر کرده است تا کاربران ایرانی که به این نسل جدید سیستم عامل دنیا دسترسی ندارند، بتوانند با خرید این مجموعه از قابلیت های منحصر فرد آن بهره مند شوند.
 

این مجموعه ارزشمند که تقریبا همگان منتظر عرضه آن بودند در فروشگاه آنلاین سایت با قیمت تنها 6000 تومان آماده فروش است. هموطنان عزیز می توانند تنها با چند کلیک ساده این مجموعه را در کمترین زمان در درب منزل خود تحویل گیرند و پس از خرید وجه مربوطه را به مامور پست بپردازند.
مجموعه سیستم عامل های ویستا
Retail در دو نسخه مجزا 32 بیتی و 64 بیتی برای علاقمندان گردآوری و آماده فروش است .( نسخه 64 بیتی ویندوز ویستا از قابلیت پردازش 64 بیتی CPU برای پردازش هر چه بهتر عملیات ویندوز استفاده می کند )

 

یک DVD ویندوز ویستا نسخه 32 بیتی به همراه درایور های مورد نیاز ویستا و یک CD آموزشی  6000 تومان

یک DVD ویندوز ویستا نسخه 64 بیتی به همراه درایور های مورد نیاز ویستا و یک CD آموزشی  6000 تومان


خرید مجموعه : ابتدا سفارش دهید و بعد از دریافت مجموعه توسط پست ، وجه آن را به مامور پست بپردازید ( راهنمای خرید پستی )
سفارش مستقیم : در صورت خرابی یا کند بودن لینک های " خرید پستی " سفارش خود را از طریق فرم سفارش مستقیم ثبت کنید .


و اما آن دسته از دوستانی که قبلا نسخه نهایی RTM مجموعه سیسستم عامل های ویستا عرضه شده در فروشگاه را از ما خریداری کرده اند  ....
آن دسته از عزیزانی که قبلا نسخه نهایی RTM را از P30World خریداری کرده اند و اکنون قصد خرید نسخه Retail تاریخ 30 ژانویه را دارند میتوانند خرید خود را با  تخفیفی ویژه و با قیمت 2500 تومان انجام دهند
برای استفاده از این تخفیف حتما باید سفارش خود را از طریق فرم سفارش مستقیم ثبت کنند . برای اینکار لازم است شماره سفارش خرید قبلی ویستا خود را نیز از طریق فرم ارسال کنند
لطفا دوستان هنگام تکمیل فرم سفارش مستقیم نسخه مورد نیازشان (32 بیتی یا 64 بیتی ) را ذکر نمایند در غیر این صورت فروشگاه نسخه 32 بیت یا
X86 را برای دوستان ارسال می کند .

 

شاد، پیروز و سربلند باشید


[ جمعه 86/1/24 ] [ 7:20 صبح ] [ رضا سیاه لو ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پردازشگر laptop لپ تاپ قیمت نوت بوک کامپیوتر pardazeshgar
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 558736